tisdag 24 mars 2009

Sorgligt

Jag delar sannolikt inte många politiska uppfattningar med Wanja Lundby Wedin, men jag har ändå beundrat hennes ambition och skicklighet som tagit henne så långt både i Sverige och nationellt. Hennes senaste uttalanden om att hon känner sig "grundlurad" i frågan om Christer Elmehagens pensionsavtal, förändrar bilden. Som Stig Malm (en person som jag inte trodde att jag någonsin skulle citera med gillande) kontrade i Ekot imorse: "Av vem?". Elmehagens pensionsavtal har tydligt angivits i varje årsredovisning från AMF. Jag vet inte vilket alternativ som är värst; att Lundby Wedin har så vansinnigt dåligt omdöme att hon ljuger i media eller att hon har så vansinnigt dåligt omdöme att hon inte läser årsredovisningarna i det företag hon som LO-representant är styrelseledamot i.

1 kommentar:

Anonym sa...

En enkel fråga: Vad är skillnaden på i Sverige och nationellt? Hehe.
F ö tycker jag det är konstigt att en person som tidigare kritiserat höga löner inte ser det som sin särskilda uppgift att se till att lönerna och ersättningarna är på en rimlig nivå i de bolag hon är styrelseledarmot i. D v s hur kan hon ens bli ""lurad", detta borde väl vara en av de frågor som hon driver aktivt i styrelsen.