Min man skulle igår flyga till ett av våra baltiska grannländer med Air Baltic, som flyger åt SAS. När han - i osedvanligt god tid - försökte checka in, möttes han av beskedet "Tyvärr, det planet är fullt.". Punkt. När han då påpekade att hans företag betalat en (vansinnigt dyr) biljett för att han skulle på ett möte som han nu skulle missa, möttes han av en tung suck och en hänvisning till en servicedisk på andra sidan hallen. Väl där fick han samma besked. Ja, planet var överbokat. Nej, det fanns ingenting man kunde göra åt det. Efter att han talat sig varm om ett bolags förpliktelser gentemot betalande kunder, ändrades budskapet till att han visst skulle få full kompensation. Man skulle bjuda på en natt på flygplatshotellet och ordna en plats på planet imorgon bitti.
Hur kan man ha mage att kalla det full kompensation när man tvingas sova på flygplatshotellet och ändå missar sitt möte?
Tanken svindlar inför hur man hade blivit bemött med en vanlig ekonomibiljett...
torsdag 18 september 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar