lördag 27 september 2008

Vänstervridning

Enligt uppgift har SSU i Stockholm erbjudit en bukett rosor till den som tar på sig ansvaret för "magsjukeattacken" mot Svenskt Näringsliv. På förbundets hemsida kunde man läsa följande minst sagt intressanta uttalande: "SSU Stockholm kan inte undvika att se det ironiska i att storkapitalets män, som äter sig mätta på bekostnad av världens arbetares lidande, nu drabbas av magsjuka."
Jag hade faktiskt ingen aning om att SSU var så brinnande vänsterideologiska. Är det alltså blivande socialdemokratiska riksdagsledamöter och potentiella statsråd som uppvisar en sådan längtan efter ett förstatligande av produktionsmedlen? Jag trodde i min enfald att personer med sådana åsikter sökte sig till vänsterpartiet allraminst, men tydligen inte. Om jag tidigare avstått från att rösta på Miljöpartiet eftersom det skulle innebära en röst på ännu en gråsosseregering, blir jag ju inte direkt mera sugen efter det här.

Inga kommentarer: