fredag 27 juni 2008

Josefina

Satt på Josefina igårkväll och förundrades. Grundtanken är ju enbart berömvärd - en gigantisk uteservering som sväljer hur mycket folk som helst, ett trevligt läge och bra utsikt. Palmer och infravärme bidrar till den sydeuropeiska illusionen (även om den höga brattdensiteten gör det svårt att förtränga sanningen). Men att tvinga folk att köa i 25 min för att beställa från menyn - som finns angiven på ett (1) A4-ark precis framme vid kassan - och sedan köa igen om man dessutom vill ha kaffe på maten är inte optimalt. Att ta 42 kronor för en automatlatte är kanske inte heller riktigt comme il faut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl uppenbarligen comm eil faut (om jag inte glömt min skolfransk), däremot är det kanske inte riktigt berättigat. Läs hutlöst. Slås bara av när vi ville äta lunch på J en tisdag kl 13, det fanns lediga bord, men servitrisen sa att vi inte kunde få äta där eftersom hon inte hade tid att servera oss. Nekad att äta hos en öppen restaurang med lediga bord - inte illa!

Anonym sa...

Jag skyller stavfelen på att jag skriver med enbart vänster hand, håller käkande dam med andra handen.