fredag 4 juli 2008

Sommar i P1

Jag ligger några dagar efter i Sommar-lyssnandet, eftersom jag poddar. Jag hörde därför först igår Elisabeth Massi Fritz, som har varit målsägandebiträde i flera omskrivna mål kring hedersbrott och senast i Stureplansfallet. Jag hade ganska höga förväntningar, eftersom hon verkar vara en begåvad kvinna som drivs av ett engagemang för extra utsatta brottsoffer. Jag blev dock gruvligt besviken. Klyschorna haglade kring öronen - "Ibland kan kriser vara något som det är viktigt att komma igenom.", "Det är viktigt att se positivt på saker och ting", "Man ska ta en dag i taget". Jag hade lika gärna kunnat köpa en sådan där fickalmanacka med sentenser för varje vecka - och då hade jag sluppit den trötta 80-/90-talsmusiken.

Noterade för övrigt att Peter "Poker" Wallenberg konsekvent sade "de" istället för "dom" i sitt program. Trodde i min enfald att han var rätt van att prata i formella sammanhang.

Inga kommentarer: