måndag 14 juli 2008

Växeln hallå (2)

Kampen om mina lönebesked går vidare. Jag fick ju ett svar från min bank (SEB), där man tydligt angav att lönebeskeden skickades från arbetsgivaren direkt till mig och att de var skyldiga att se till att jag fick dessa i den form jag begärde. Jag vidarebefordrade detta till min löneavdelning, som med föredömlig snabbhet svarade: "Nu har även jag varit i kontakt med Swedbank. Lönebeskeden skickas direkt från Posten till dig, så du måste kontakta Posten om du vill ha dem på papper."

Direkt från Posten till mig? Utan att ha fått någon form av information från min arbetsgivare? Känns lite osannolikt att Posten på eget bevåg kan skicka ut (eller i mitt fall inte skicka ut) lönebesked med - får man anta - uppgifter om lön och semester som är gripna ur luften.
Jag gillar också beteckningen "Posten" på den jag ska kontakta - är det your local friendly postman, eller kanske killen på Svensk Kassaservice jag ska hugga i kragen?

Återigen: Hur kan frågan om vem som skickar ut mina lönebesked ta flera veckor i anspråk och involvera fyra olika instanser?

Inga kommentarer: