torsdag 10 juli 2008

Växeln hallå

Jag får sedan något halvår inga lönebesked. Jag kontaktade därför löneavdelningen, som var fulla av häpet oförstående och först tredje gången jag ringde sa "Det är inte vi som skickar ut lönebeskeden, det är Swedbank." Jag ringde alltså upp Swedbank och lyckades på fjärde försöket faktiskt få tag på någon som inte hade semester. Hon hävdade att det inte alls var de som skickade ut lönebesked, utan "Posten", utan inblandning från deras sida. Hon förklarade också att det måste vara så att jag valt att istället få elektroniskt lönebesked. Hon vidhöll detta, trots att jag med stora bokstäver och enstaviga ord förklarade att jag inte hade gjort något sådant (även om det låter som en bra idé). "Du kan se lönebeskeden och ändra ditt val på din banks internetkontor". Eftersom jag föga överraskande inte kunde hitta något sådant, mejlade jag min bank. De svarade prompt att de inte har något med lönebesked att göra, utan att de skickas direkt från arbetsgivaren till mig.

Hur kan frågan om vem som skickar ut lönebesked vara svår att svara på?

Inga kommentarer: