tisdag 13 maj 2008

Vad säger fru Ribbing?

Jag skulle idag äta lunch med några bekanta från den kurs vi går. Plötsligt dyker en person upp som jag sett någon gång tidigare, men aldrig pratat med och inte kan namnet på. Hon har ett block och en del papper i handen som hon, utan att presentera sig, ber att få lägga i min väska. "Min är så full." Jag blir så paff att jag bara håller fram min väska för att visa att den också är full (och, by the way, min), varpå hon glatt knölar ner sina papper utan att hejdas av att hon då har sönder mina som redan ligger där. Därpå tågar hon iväg. När jag efter lunch får tag på henne och lämnar tillbaka hennes saker, ser hon först bara förvirrat på mig och tar sedan papprena med ett glatt "tack" och försvinner.

Ännu en människa vars huvud man skulle vilja titta in i..

Inga kommentarer: